BankID-app
Hva er BankID-app?
BankID-appen er en app du kan laste ned på mobiltelefonen din og som gjør både innlogging og signering med BankID enda enklere og tryggere. Med appen kan du identifisere deg helt uten at du behøver å finne frem kodebrikken.
BankID-appen er ekstra trygt fordi du også kan beskytte telefonen med en kode og fordi du alltid mottar varsel på mobilen som du må godkjenne. Ikke minst har du som regel alltid mobilen i nærheten av deg.
BankID på mobil – fases ut fra høsten 2022
BankID-appen vil ta over for BankID på mobil. Utfasingen av BankID på mobil starter allerede fra høsten av. Du vil fortsatt kunne bruke BankID på mobil en god stund til, men vi anbefaler at du tar i bruk BankID-appen så snart som mulig.
Fra 1. september 2022 stoppes nemlig muligheten for aktivering av BankID på mobil. Det betyr at dersom du mister mobilen, bytter abonnement eller får nytt SIM-kort etter 1. september, så vil du ikke kunne aktivere BankID på mobil på nytt.
Så ikke vent – ta i bruk BankID-appen i dag!
Fordeler med BankID-app
- Raskere innlogging
- Økt sikkerhet
- Brukervennlig
- Du slipper kodebrikken
Slik kommer du i gang med BankID-appen:
Last ned BankID-appen på din mobiltelefon
- iPhone - må ha operativsystemet iOS 12 eller nyere på mobilen
- Android - må ha operativsystemet Android 6 eller nyere på mobilen
Aktivering av BankID-appen
Slik bruker du BankID-appen
- Velg BankID, ikke "BankID på mobil"
- Velg BankID-app som metode
- Godkjenn varsel på mobilen
- Bekreft innloggingen ved å skrive inn BankID-passordet ditt
(snart vil det også være mulig å logge inn ved å bruke ansiktsgjenkjenning, fingeravtrykk eller PIN-kode)
Spørsmål og svar om BankID-app
Hva gjør jeg hvis det feiler?
Har du BankID fra en annen bank enn oss, kan det være grunne til at det feiler. Det kan også være hvis du har måtte aktivisere BankID på nytt. Da må du vente 7 dager.
Får du det fortsatt ikke til? Kontakt oss gjerne på tlf 73 85 50 00.