Mobilbank

Mobilbanken

Med mobilbanken har du alltid banken i lomma.

Med mobilbanken har du det meste av banktjenester tilgjengelig på mobilen din. Du kan enkelt og trygt betale regninger, ha full oversikt over din økonomi samt sende meldinger til din rådgiver på sikker og trygg måte.

Når du har lastet ned mobilbanken på mobilen din, må du inn i nettbanken og aktivere den før bruk. 

  1. Logg inn i nettbanken 
  2. Velg "innstillinger" fra menyen og deretter "mobil og mobilbank"
  3. Velg "aktiver"
  4. Fyll inn ditt mobilnummer og velg egen pin-kode
  5. Signer med BankID

Med mobilbanken kan du enkelt:

  • Se saldo og bevegelser på dine kontoer, kort og lån
  • Betale dine regninger og eFaktura
  • Overføre mellom konti du disponerer
  • Oversikt over betalingsavtaler
  • Administrere kort
  • "Mitt forbruk" - få forbruksoversikt 
  • Sende sikker melding til banken

Med mobilbanken har du alltid med deg banken i lomma!

Spørsmål og svar om mobilbank

Hvorfor ser mobilbanken annerledes ut?
Fordi vi fornyer oss har vi fått nytt design i mobilbanken. De viktigste funksjonene er fortsatt tilgjengelige. Kontakt oss hvis du har noen spørsmål. 
Hvordan kan jeg bestille nytt kort i mobilbanken?
Nytt kort bestiller du via sikker melding i mobilbanken, under "Kontakt" og "Meldinger". Du kan også kontakte vårt døgnåpne kundesenter på 73855000.
NYHET! Forbruksoversikt i mobilbanken

En ny funksjon i mobilbanken er muligheten til å se din forbruksoversikt på kontoene dine. Du ser den nederst på hovedmenyen "Oversikt", klikk på linjen "Vis forbruksoversikt". 

Her kan du velge en eller flere kontoer. Og du kan også velge over hvilken periode du ønsker å se forbruksoversikten.

Hvor ser jeg forsikringene jeg i dag har i EIKA Forsikring?

For å se dine EIKA Forsikringer, må du logge deg inn på www.eika.no med BankID. 

Som du kanskje vet er Frende Forsikring nå vår nye leverandør på det området, ta gjerne kontakt med oss så tar vi gjerne en gjennomgang av ditt forsikringsbehov. 

Hvor finner jeg IBAN-nummeret til kontoen min?
Ved å klikke på konto og kontobetingelser ser du ditt IBAN nummer. 
Hvor ser jeg saldo og bevegelser på mitt EIKA kredittkort?

Last ned appen "Mitt kort" på mobilen - her vil du få all informasjon og funksjonalitet om kredittkortet.

Her finner du link til appen enten du har iPhone- eller Android-telefon.

Hvordan kan jeg opprette en ny konto i mobilbanken?
For å opprette en ny konto, må du sende oss en sikker melding via "Kontakt" og "Meldinger" i mobilbanken. Da er dine personopplysninger godt ivaretatt. 
Hvor finner jeg PIN-koden til kortet mitt?
For å se PIN koden din må du logge inn i nettbanken på ww.stbank.no.
Hvor ser jeg mine spareavtaler i EIKA Kapitalforvaltning?

For å se dine fond og aksjer gjennom EIKA Kapitalforvaltning, må du logge deg inn på www.eika.no med BankID,  eller bruke appen Smartspar.

Vi har nå en ny leverandør rundt sparing i fond og aksjehandel - Norne Securites. Kontakt oss gjerne hvis du ønsker å flytte din sparing og da ha alt samlet på ett sted - her i banken.

Hvordan kan jeg sperre kortet mitt i mobilbanken?
Ønsker du å sperre kort, går du til "Kortoversikt" under hovedmenyen "Oversikt" og velger kortet du ønsker å sperre. Når du får opp kortet på en egen side har du valget "Sperr kort" helt nederst på denne siden.
Hvor finner jeg straksbetaling?
Straksbetaling finner du under hovedmenyen "Betaling". Trykk så "Send penger". Straksbetaling er en konto til konto betaling, hvor mottaker får pengene umiddelbart.